MASHHAD SPORT

MASHHAD SPORT
تربیت بدنی جزءلاینفک تربیت عمومی است که جسم راوسیله قرارمی دهدتاروح به تعالی برسد

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 65
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

 
برای بسیاری از كسانی كه زانو درد دارند ورزش
توصیه می‌شود اما چه ورزش‌هایی برای زانوهای خراب مفید است.
 
ورزش هایی که برای شما مفید هستند:شنا كردن اولین گزینه پزشكان است.شنا به جز شنای كرال پشت،برای زانوها بسیار مفید است. علاوه بر شنا می‌‌توان در قسمت كم عمق استخر قرار گرفته و به مدت 15 دقیقه در مسیر عرض استخر راه رفت.این كار موجب می‌‌شود بدون وارد آمدن فشار بر مفصل زانوی مبتلا به آرتروز، عضلات اطراف زانو تقویت شود تا وزن اندام‌های فوقانی به زانو وارد نیاید.البته امكان این ورزش همیشه مهیا نیست.دومین گزینه پیاده‌روی است.پیاده‌روی فشار زیادی بر زانوها وارد نمی‌كند. پیاده‌روی سریع،اگر قبلا آسیبی در زانوهایتان نداشته‌اید،مشكلی ندارد.اما به زانوهای معیوب آسیب می‌رساند.دوچرخه‌سواری نیز بر روی زانوها فشار زیادی وارد نمی‌كند.به‌طور كلی هرگونه فعالیتی كه فشار كمی بر زانوها وارد كند و یا فعالیت‌هایی كه در آنها شما مجبور نیستید به‌سرعت تغییر جهت بدهید،برای زانوها مشكل‌ساز نیستند.
 
ورزش هایی که برای شما مضر هستند:
هر ورزشی كه مستلزم
خم‌كردن شدید زانوها باشد می‌تواند به زانو صدمه بزند.اگر خم كردن به‌همراه بلندكردن وزنه باشند،فشار مضاعفی به زانوها وارد می‌كند و می‌تواند به زانو آسیب برساند.با این تعریف فعالیت‌های ورزشی كه در آنها خم می‌شوید یا می‌پرید،مثل بسكتبال و فوتبال برای زانوها مضرند.ورزش‌هایی كه در آن حركت‌های خم‌شدن زانوها و فرودآمدن روی پاها به دفعات زیاد انجام می‌شود نیز برای زانوها مضر هستند،تنیس،بدمینتون و فوتبال از این دسته ورزش‌ها محسوب می‌شوند.طناب‌زدن جزء موارد استثنایی است كه به رغم پریدن آسیبی به زانو وارد نمی‌كند.ورزش‌هایی كه در آنها فرد می‌پرد،فرود می‌آید یا در حال دویدن به‌طور ناگهانی تغییر مسیر می‌دهد،فشار خیلی زیادی  روی زانوها وارد می‌كند كه ممكن است منجر به آسیب‌ به رباط‌های زانو و به‌خصوص رباط صلیبی قدامی شوند.حتی مقادیر كم این فعالیت‌های ورزشی نیز می‌توانند باعث آسیب به غضروف یا منیسك‌های زانو كه از غضروف آن محافظت می‌كنند، بشود.توجه داشته باشید ورزشكاران حرفه‌ای با گذراندن دوران بدن سازی و تقویت عضلات پا احتمال آسیب دیدگی را كاهش می‌دهند ضمن این‌كه قبل از شروع ورزش نیز بدن خود را بطور اصولی و مناسب گرم می‌كنند، برای همین است كه میزان آسیب در آنها كمتر است، ورزشكاران آماتوریست كه مثلا فوتبال بازی می‌كنند.
 
ورزش اختصاصی
با چند ورزش می‌‌توان عضلات زانو را به طور اختصاصی تقویت كرد.
یكی از این ورزش‌ها،این است كه روی زمین بنشینند و پای خود را دراز كنند و به حالتی قرار گیرند كه به مفصل‌‌شان فشاری وارد نیاید سپس به حالت در جا عضله جلوی ران خود را منقبض كنند و تا 10 شماره به همین حالت نگه دارند.می‌‌توان برای مثال،صبح سه بار،ظهر سه بار و شب هم سه بار این كار را انجام دهید. البته در روزهای ابتدایی بهتر است زیاد به اندام‌های‌شان فشار وارد نیاورید و به تدریج و به صورت هفته‌ای یك بار،شدت یا مدت تمرین را به مقدار 10 تا 20 درصد افزایش دهید.این نوع ورزش برای عضله چهار سر ران یا جلوی ران است.برای پشت ران هم می‌‌توان عضله پشت ران را منقبض كرد و به طور مشابه با تعداد و مدت گفته شده عمل كرد.

آواکادو و سويا، درمان زانو درد


درد و التهاب ناشي از بيماري آرتريت با مصرف مخلوطي از آواکادو و روغن سويا مشخصاً کاهش مي يابد. آواکادو و سويا داراي ويتامين هاي متعدد و ترکيبات ضد التهابي هستند که مصرف خوراکي آن ها به طور منظم موجب تخفيف دردهاي زانو و مفاصل مي شود.


آواکادو و سويا

بسياري از اطرافيان ما مثل پدر و مادرمان از درد و مشکلات التهابي استخوان‌ ها و مفاصل، خصوصا زانو درد رنج مي ‌برند شايد خود ما هم مبتلا به درد زانو باشيم.

جهت درمان اين درد، بسياري از افراد به داروهاي ضدالتهابي و ضددرد پناه مي ‌برند. اين داروها به ‌طور موقت بر درد غلبه مي ‌کنند، ولي درمان دائمي فراتر از اين حرف‌ ها است.

طبيعت زمين در ذات خود درمان تمامي بيماري ‌ها را داراست. در حقيقت طبيعت، مواد غذايي را که بهترين درمان براي بيماري‌ هاي گوناگون است، براي انسان ‌ها فراهم نموده است.

درد زانو دلايل متعددي از جمله التهاب استخوان‌ ها و مفاصل، جابه‌جايي مفاصل و خشکي و سختي استخوان‌ ها دارد.

افراد دچار زانودرد، بسياري از شيوه‌ هاي درماني از جمله تمرينات ورزشي، تزريقات استروييدي و جراحي را متحمل مي ‌شوند، ولي با رژيم غذايي مناسب بسياري از مشکلات التهابي آن ها حل مي ‌گردد.

مواد غذايي مشخصي وجود دارند که حاوي مقادير مناسبي از مواد ضدالتهابي و مسکن‌ هاي درد هستند:

 

آواکادو يکي از اين مواد غذايي است که اثر درماني ويژه اي در درمان درد زانو دارد. منشاء آووکادو، آمريکاي جنوبي بوده و از آن جا به نواحي ديگر دنيا راه يافته است. برگ‌ هاي اين درخت ضخيم و سبز و گل‌ هاي آن کوچک و سبز رنگ است. ميوه ي آن مانند گلابي و داراي پوستي سخت به رنگ سبز تيره و يا سياه است در حدود 400 نوع مختلف آووکادو وجود دارد که بعضي از آن ها داراي پوست صاف و سبز رنگ بوده ولي پوست برخي از آن ها سياه و خشن است.

آووکادو چرب است و داراي اسيدهاي آمينه مختلف مانند سيستئين، تريپتوفان و تيروزين مي ‌باشد. در تحقيقات جديدي که انجام شده وجود چند نوع آنتي‌ بيوتيک در آووکادو ثابت شده است‌. دانه ي گياه داراي مقدار کمي(در حدود 2 درصد) روغن است. اين روغن غليظ و سفت و به رنگ زرد مايل به سبز بوده که دراي بو و طعمي مطبوع است‌.

مصرف خوراکي آواکادو نيز در کاهش درد زانو بسيار موثر است. زيرا تحقيقات مشخص ساخته است؛ آواکادو داراي ترکيباتي بنام فيتو استرول است که اثرات ضد التهابي و همچنين اثرات ضد درد دارد

روغن آواکادو

روغن دانه آووکادو داراي حدود 7 درصد روغن‌ هاي اشباع شده مانند اسيد پالميتيک و اسيد استئاريک اسيد آراشيديک، اسيد ميريستيک و در حدود 80 درصد روغن‌ هاي اشباع نشده مانند اسيد اولئيک و اسيد لينولئيک مي ‌باشد‌.

آواکادو داراي اثرات دارويي و درماني متعدد است ولي يکي از بارزترين فوايد آن درمان زانو درد است.

روغن آووکادو داراي ويتامين ‌هاي مختلف مانند C، K ، H ، E، D، B، A  است و ارزش غذايي زيادي دارد. 

اين روغن ضد رماتيسم است و ماساژ روغن آووکادو به محل هايي از زانو که دردناک است موجب تخفيف درد مي شود.

مصرف خوراکي آواکادو نيز در کاهش درد زانو بسيار موثر است. زيرا تحقيقات مشخص ساخته است؛ آواکادو داراي ترکيباتي بنام فيتو استرول است که اثرات ضد التهابي و همچنين اثرات ضد درد دارد.

 

سويا نيز از مواد غذايي موثر در درمان درد و التهاب مفاصل است. طبق بررسي متخصصين تغذيه ي دانشگاه ايالتي اکلاهاما، با مصرف روزانه ي سويا به مدت سه ماه، بر درد و رنج ناشي از زانو درد مي‌ توان غلبه نمود.

سويا از طريق مصرف سالاد، برگرهاي سويا، مخلوط ‌هاي حاوي مواد غذايي گياهي و شير سويا تامين مي ‌گردد.

اين ماده ي غذايي منبع غني ايزوفلاون‌ ها است. ايزوفلاون ‌ها به سبب توانايي خود در تعديل فعاليت استروژني بدن(با اتصال به گيرنده‌ هاي استروژني سطح سلول ‌ها)، شناخته مي ‌شوند.

محققين آزمايشگاهي ثابت نموده‌ اند، ايزوفلاون ‌هاي سويا التهاب مفاصل را کاهش داده، بافت غضروف را بهبود مي‌ بخشند و در نهايت سبب کاهش درد مي ‌شوند.

روغن سويا

درد و التهاب ناشي از بيماري آرتريت با مصرف مخلوطي از آواکادو و روغن سويا مشخصاً کاهش مي يابد. طي مطالعه اي در کشور فرانسه انجام شد، به بيماراني که درد شديدي در زانو و باسن داشتند، 300 يا 600 ميلي گرم مخلوط عصاره آواکادو و روغن سويا داده شد. پس از 6 هفته درد زانو در اين افراد به گونه بهتر شد که بيش از نيمي از آن ها ديگر نياز به درمان دارويي نداشتند.

مخلوط غير صابوني آووکادو و سويا در درمان التهاب مفاصل توصيه مي‌ شود. در چهار آزمايش باليني مرتبط، مخلوط غير صابوني آووکادو و سويا(عصاره حاصل از روغن سويا و آووکادو) در درمان درد و خشکي زانو و در نتيجه کاهش مصرف انواع دارو موثر شناخته شده است. اين محصول در بسياري از نقاط دنيا به‌ صورت مکمل مصرف مي ‌شود. دوز عادي آن 300 ميلي ‌گرم بوده و دو ماه براي تاثير ضدالتهابي آن، زمان لازم مي‌ باشد




نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, توسط حسین سلطانی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک